Konular: 25,726, Mesajlar: 26,830, Üyeler: 1,962
Online: 1
Farkbul.NET Bizimle Farkbulun
Go Back   Farkbul.NET > YAŞAM > Sağlık

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 10-11-2011, 02:16 PM   #1 (permalink)
Banned
Mesajlar: 772


Standart Hamilelikte süt tüketimi, preeklampsi riskini 5 kat azaltıyor


Hamilelik döneminde süt içmeniz size çok yarar sağlıyor.Araştırmalara göre, gebelik döneminde yeterli miktarda süt tüketimi preeklampsi riskini 5 kat azaltıyor. Anne adayları ve bebekler için ciddi riskler taşıyan preeklampsi riskine karşı uzmanlar süt tüketiminin artırılmasını öneriyor.




Sadece gebeliğe özgü bir sağlık problemi olan preeklampsiye karşı uzmanlar, anne adaylarının günde 5 porsiyon veya üstü süt ve süt ürünleri tüketmelerini öneriyor. Organlara yaşamsal maddelerin götürülüp atık maddelerin toplandığı damar bölgelerinde gelişen bir hastalık olan ve tüm vücudu etkileyebilen preeklampsi, hipertansiyonu olan gebeliklerde en çok görülen tıbbı sorunlar arasında yer alıyor. Gebeler için oldukça riskli bir durum olarak kabul edilen ve toplumlara göre görülme sıklığı yüzde 2-10 arasında olan preeklampsi, böbrek, beyin, karaciğer gibi organlarda ciddi hasarlara neden olabileceği gibi, hem annenin hem de bebeğin ölümüne de neden olabiliyor.

Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Neriman İnanç, 20 yaşından küçük veya 35 yaşından büyük gebe kalınması, çoğul gebelik, bağ dokusu hastalıkları ve obezite gibi faktörlere bağlı oluşabilen preeklampsi riskinin azaltılmasında da kalsiyum ilavesinin hayati önem taşıdığına dikkat çekiyor. Kalsiyum ilavesinin preeklampsiyi önlemeye yeterli olmasa da hastalığın şiddetini, hastalığa bağlı anne ve bebek ölümlerini azalttığı araştırma sonuçlarıyla da görüldüğünü belirten İnanç, Dünya Sağlık Örgütü’nün farklı ülkelerde yaptığı araştırmaların sonuçlarına göre, 20’inci gebelik haftasından önce günde en az 1.5 gram kalsiyum alan kadınlarda, almayanlara oranla preeklampsi görülme oranının daha düştüğünün gözlemlendiğini belirtiyor.

Süt tüketiminin yüksek olduğu Hollanda’da gebeliği süresince preeklampsi gelişmiş 163 kadınla gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarına da değinen İnanç, günde 5 porsiyon ve üstü süt tüketen kadınlarda preeklampsi gelişim riskinin 5 kat daha az olduğu belirlendiğini kaydetti. Konuyla ilgili olarak 1990-2006 yılları arasında, toplam 15 bin 528 kadınla yapılan 12 çalışmada da benzer sonuçlar çıktığının altını çizen İnanç, gebelik süreci için oldukça riskli bir durum olan peeklampsinin önlenmesi için anne adaylarına süt tüketmelerini öneriyor.

FaceBook ta paylaş
Saanesi isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Etiketler
5 , azaltıyor , hamilelikte , kat , preeklampsi , riskini , süt , tüketimi


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık

Forum Şartları

Kredi kartı kampanyaları Altın fiyatları Nasıl yapılır Sağlık bilgileri
domain
Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. 5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. 5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi iletisim@farkbul.net adresine yollarsanız, gerekli işlemler yapılacaktır.